dissabte, 27 de març del 2010

CLASSE MAGISTRAL AMB EN FERRAN MAS LÁZARO...


El dilluns dia 15 de març ens va visitar el Professor Ferran Mas (avatar: Renzo Amat), llicenciat en Ciències Biològiques, programador d'aplicacions científiques i Màster en Didàctica de les Ciències Experimentals per la UAB. Catedràtic i cap del Departament d'Informàtica de l'IES Lacetània de Manresa. Actualment també és co-director del projecte Espurna, i formador i investigador a Second Life.
A Youtube podeu trobar una interessant entrevista: http://www.youtube.com/watch?v=4iUGssOdirY

La xerrada que ens fa el professor ens ajuda a entendre millor, valorar i calcular les possibilitats d'ús de les TAC a les aules. Ell utilitza un simple USB de 4 Jigues amb el programari, i tots els arxius necessaris per fer aquestes demostracions, en la que ens parla del seu projecte Espurna:
El projecte Espurn@ és una iniciativa del Departament d’Educació i de l'ICE de la UAB. Compta amb el suport d'iEARN-Pangea, una xarxa educativa d'abast mundial.
És una plataforma col·laborativa de treball en xarxa, adreçada bàsicament al professorat i a l’alumnat de les aules d’acollida, agrupaments de diversificació curricular (aules obertes, flexibles, projectes, etc.), però també als de l’aula ordinària.
Es basa en dos conceptes fonamentals: el de comunitat i de treball telecol·laboratiu.
Espurn@ és la síntesi de dues experiències recents, iniciades el gener de 2006: @collida i K@mpus, que han demostrat la seva validesa i el seu potencial educatiu.
Espurn@ es crea amb la intenció de facilitar l'assoliment de les competències bàsiques i la plena integració de dos col·lectius: el d'agrupaments de diversificació curricular dels nostres instituts (secundària) i el de l’alumnat nouvingut (educació primària i secundària).
Per al curs 2009-2010 es pretén també incloure recursos per a les aules ordinàries (primària i secundària).
Espurn@ neix per potenciar un canvi metodològic. Les aules de diversificació curricular (espais amb alumnes de segon cicle de l'ESO que tenen un currículum adaptat, estades a empreses, projectes globals...) i les aules d'acollida (recurs per facilitar la integració en el nou context cultural i lingüístic de l’alumnat nouvingut) són protagonistes d'aquest procés i poden situar-se en l’avantguarda del canvi.





També ens fa cinc cèntims del Grup d'Investigació i Comunitat d'Aprenentatge anomenat DIM.
Realment, després d'escoltar el Ferran... TENIM LES COSES MÉS CLARES!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada