dimarts, 27 d’abril del 2010

L'ÚS DE LES TAC EN ELS CENTRES EDUCATIUS...


CAL MÉS CULTURA DE TAC A LES NOSTRES ESCOLES !!!


Les darreres classes les hem dedicat a les exposicions per grups de 2, 3 o 4 persones dels treballs de recerca sobre l'ús de les TAC en els centres educatius.
El meu grup (l'Anna Huesa, l'Anna Valentí i jo) hem escollit un CEIP del sud de Sabadell, el Sallarés i Pla. Un centre amb més de cinquanta anys d'història, centre pilot Linkat i CAEP. Hem gaudit molt fent el treball, i hem pogut copsar la gran tasca que ha estat fent el cap d'estudis, en Pau Saura, per proporcionar una infraestructura informàtica a l'escola que no té res que envejar a d'altres centres amb majors recursos.

D'altres grups han escollit una autoescola, alguns instituts i la gran majoria han escollit altres CEIPs. El que més m'ha agradat de totes les exposicions és el diferent enfocament artístic de cada grup. Uns han fet servir el Power Point amb insercions de video, d'altres han utilitzat únicament el Windows Movie Maker i han fet una pel·lícula. Tothom hi ha inclòs música, transicions, diferents plans, travellings, i altres tècniques i recursos que hem estudiat a classe.


Val a dir que el nivell general ha estat força elevat i algun grup ha presentat autèntiques obres d'art.
Pel que fa a la valoració de l'equipament de les escoles en relació a les TAC, he de dir que aquesta valoració ja no és tan bona. Realment queda molta feina per fer a les escoles en el camp informàtic i multimèdia. El fet de no existir un "encarregat de la informàtica" a nivell oficial fa que aquesta matèria es deixi en un segon terme i que el pes de la feina recaigui en alguna persona que, amb tanta bona voluntat com escassetat de recursos, intenta que la seva escola accedeixi a un contingut TAC mitjanament decent.

Cadrà doncs, com a futurs docents, fer un esforç per tal que els nens i nenes de primària puguin gaudir d'una nova forma d'aprenentatge, les TIC, que poc a poc, es va imposant en el món educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada